Често задавани въпроси

    БОЛНИЦАТА РАБОТИ ЛИ СЪС ЗДРАВНАТА КАСА?

    МБАЛ-София към ВМА работи по договори с НЗОК. Пълна информация можете да получите в секцията ДОБОЛНИЧНА ПОМОЩ!

    КОЛКО ПО-РАНО ТРЯБВА ДА СЕ ЗАПИША ЗА ПРЕГЛЕД?

    Предварителното записване на час зависи  от конкретното заболяване и необходимия специалист. Част от кабинетите са изключително натоварени, което налага ранно планиране на прегледа. Затова проверете на място или по телефона кога е възможно да бъдете прегледани. За планиране на преглед можете да се обадите на тел.: 02/92 26 114; 02/92 26 115; 02/92 26 110.

    КАК МОГА ДА СЕ ПРЕГЛЕДАМ И ЛЕКУВАМ БЕЗ НАПРАВЛЕНИЕ?

    Нито един пациент няма да бъде върнат от МБАЛ-София към ВМА. Ценоразписът за прегледи, изследвания, профилактични пакети и пакети за болнично лечение е достъпен в приемната на болницата.

    КАКВО НАПРАВЛЕНИЕ МИ Е НЕОБХОДИМО, ЗА ДА СЕ ПРЕГЛЕДАМ ИЛИ ДА ПОСТЪПЯ В БОЛНИЦАТА?

    • за  преглед при лекар-специалист е необходимо направление бл.№3;
    • за високоспециализирани медицински дейности -  бл.№3А
    • за извършване на медико-диагностични изследвания и високоспециализирани медико-диагностични изследвания - бл.№4
    • за  болнично лечение по клинични пътеки, амбулаторни процедури и клинични процедури - направления бл. №№ 7, 8 и 8А

    ПАРКИНГ

    Лечебното заведение не разполага с паркинг за пациенти, но в близост до болницата има платен паркинг на Факултета по Дентална медицина към Медицински университет-София. На външният паркинг на ВМА има две парко места, коитомогат да се ползват от хора в неравностойно положение.

    За трудноподвижни хора в Спешния център и на главния вход на болницата са подготвени инвалидни колички. За вземането и докарването на тези пациенти е разрешено краткосрочно паркиране.

    КОГА ИМА СВИЖДАНЕ?

    Два пъти седмично на пациентите се осигурява време за посещения от близки. Свижданията се извършват в дните четвъртък и неделя, от 14:00 до 16:00 часа, и са съобразени с правилника за вътрешния ред на болницата.

    Близките могат да получват информация за състоянието на пациентите от лекуващите лекари, ежедневно след 11:00 часа. При постъпването в болницата  пациентът може да определи на кои от неговите близки да се дава информация за хода на лечението.

    ПРИДРУЖИТЕЛИ

    В определени случаи се разрешава престой на придружител в болничната стая при пациента. Информация за реда и условията може да бъде получена в съответната клиника.

    ЗАВЕДЕНИЯ/МАГАЗИНИ

    В сградата на болницата– в централно фоайе и до главния вход, има разположени няколко кафенета и места за бързо хранене, както и място за продажба на вестници и книги. Във фоайето на Поликлиника-ВМА е разположена и книжарница, а на етаж -1 - две заведения за бързо хранене.